2010. október 1., péntek

Mondókák, amiket már tudogatunk

Mackó, mackó ugorjál,
Mackó, mackó forogjál.
Emeld fel a mancsodat,
tegyed szét a lábodat.

Cini-cini muzsika,
táncol a kis Zsuzsika,
jobbra dől, balra dől,
Tücsök koma hegedül.

Ilyen nagy az óriás, nyújtózkodj hát kispajtás.
Ilyen pici a törpe, guggoljunk le a földre.
mérleg vagyok billegek, kezeimre súlyt tettek.
Cipő vagyok kopogok, óvodába indulok.

Játszunk kerekeset, böködőset, símitósat, csattanósat.

Borsót főztem, jól megsóztam, meg is paprikáztam, Ábele, Bábele, zsupsz.

Fújja szél a fákat, letöri az ágat.

Ugráljunk, mint a verebek, rajta gyerekek.

Mozgatja a fejecskéjét, azután a kezecskéjét.
hajol jobbra, hajol balra.
megtapsolja Jutka, Gyurka.
Ugrik jobbra, ugrik balra,
Jutka, Gyurka kezdjük újra.

Kerekecske, gombocska,
volt egy kicsi dombocska.
Dombon állt egy házikó,
házikóban ládikó,
ládikóban kerek tálca,
a tálcán meg öt pogácsa.
Arra ment az egérke,
mind megette ebédre.


Nincsenek megjegyzések: